onsdag 14 oktober 2009

Sliten efter helgen

I måndags kände jag, kan det inte vara fredag?

Har varit mycket att stå i nu när lillflickan fyllt 1 år.
I fredags städade vi hela huset och lördagen stod jag vid spisen och lagade köttfärssås till lasagnen. Jag letade efter ett riktigt italienskt lasagne recept och hittade detta:
Det blev supergott!!
På lördagen så kom pappa och Amie på besök och istället för att laga ny mat så sa jag, vi tar lite av köttfärsen och så kokar vi pasta till middag. Problemet var att köttfärssåsen var så god att den nästintill blev uppäten.
På söndagen fick jag snällt gå upp och laga ny köttfärssås, men då insåg jag ju snabbt att jag saknade en massa ingredienser så Christer fick rycka ut hela 2 gånger.
Resultatet blev strålande! Alla berömde lasagnen, Alma åt hon med utan protester :D
Alma fick en massa fina presenter! Kläder, dockor, matstol, leksaker, tält och en massa annat! Hon har suttit och lekt med sina leksaker varje dag nu. Framförallt är det dockorna som är populära. Hon tar upp dem och kramar, matar och tar hand om dem precis som vi tar hand om henne. Så kul att se henne leka. Hon är så medveten om vad som händer nu, hon vet vad hon inte får och vad hon får och hon har visat sitt temperament när hon inte får som hon vill. Förstår inte vad hon fått det från!?!

Idag ska jag ut på After Work med mitt gamla jobb, ska bli supernajs. Mamma kommer och passar Alma så det är bara för mig att hinka i mig ;) Eller kanske inte, ska ju jobba i morgon med.

Har glömt min mobil hemma för andra gången denna vecka. Har jag börjat bli disträ eller? Får ta och skärpa mig.
När jag kommer hem så tänkte jag lägga upp bilder från kalaset.

Igår fick jag sån inspiration att sy nya kläder till Alma. Det är ju mycket roligare om hon har kläder som ingen annan har. Så har klippt ut 2 par byxor som jag tänkt dekorera med lite fickor och annat på. Lägger upp bilder när jag är färdig.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar