torsdag 22 oktober 2009

Schema, sömn, inskolning & Ladies Night

Christer fick äntligen till sitt schema på jobba så nu hoppas jag han ska må bättre. Till en börjar var det ett riktigt skitschema han fått med bara några strödagar ledig samt så jobbade han 6 av 8 söndag.. Men nu ser det riktigt trevligt ut.

Alma har för 3dje natten i rad sovit dåligt. Hon har somnat vid 18-20, sovit till 21-22 och sedan vaknat, jag har fått gå in och sjunga lite och ta upp och gunga henne lite för att hon skulle somna om. Sedan vaknar hon igen vid 24-1 nånstans och vill inte somna om. Då lägger vi henne inne hos oss och så sover hon mellan oss. Problemet är att hon rör sig och gnäller till på nätterna nu som gör att både jag och Christer inte riktigt får en ordentlig sömn :( Känner mig en aning sliten måste jag erkänna. Men tydligen kan det vara så när man skolar in barn på förskola. De är ju så mycket intryck som ska bearbetas så det blir lite oroligt.
I morgon är det min tur att skola in henne, det ska bli spännande, jag vet inte om jag kommer klara av det.. hon är ju min lilla flicka :( vill inte hon ska växa och bli stor för fort..
När vi lämnat Alma på dagis i morgon så tänkte jag och Christer sticka och kolla in det nya IKEA. Annars ska jag plugga och jobba lite med styrelsen.

På lördag är det party party!!! Ladies Night på gång. 10 tjejer hemma hos mig på Italiensk Buffé och sedan ska vi till Malmö Arena, ska bli supernajs :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar