tisdag 29 september 2009

Spårade ur

Efter mitt magont så har det spårat ur.
Jag läste mycket på webben om att när man har magkatarr ska man inte äta fet, grillad, stekt, stark mat. DVS just vad jag gör. LCHF går ju just ut på fet mat, lite kolhydrater..

Så jag valde att tillsätta lite kolhydrater för att hoppas att magen skulle bli bättre, men nej, det har faktiskt blivit sämre. Jag har börjat få ont i magen igen. Så bestämde mig i söndags för att utesluta dessa igen och hoppas på att magen blir bättre.
Jag har i alla fall hållit mig ifrån alkoholen, vilket är bra på många sätt, även om jag saknat rödvin ;)
På torsdag tar jag min sista pilla och hoppas på att magkatarren är ett minne blott. Läkaren sa ju att blir jag inte bättre så kan det sluta med gastroskopi, inte så sugen på det.

Direkt när jag valde att förtära lite mer kolhydrater kom sötsuget, det är så lätt att falla tillbaka i gamla vanor med baka kladdkaka och köpa godis. Bara inse att jag har en ätstörning och måste styra upp livet och jag tycker det funkat med LCHF.. men det är så många skithändelser som ställer sig i vägen hela tiden :(
Denna gång när jag "syndat" har jag i alla fall inte gömt det. Jag har stått upp för vad jag gjort för Christer och berättat vad jag handlat och ätit. Så det är i alla fall ett steg i rätt riktning.

Till frukost idag blev det 2 kokta ägg med en burk makrill, en paprika, kopp te med mjölk och ett glas mjölk.

Fortsätter kämpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar