onsdag 9 september 2009

Irritationsmoment och klapp på axeln

Igår var jag på stan och skulle köpa lite böcker till webbprogrammeringskursen som jag pluggar på distans. I födelsedagspresent fick jag presentkort på Akademibokhandel och tänkte toppen, får jag ju nästan gratis kurslitteratur.. men inte.. Akademibokhandeln har i stort sätt slutat sälja kurslitteratur i butik och valt att sälja dem på bokus.su istället. Smart egentligen, men presentkort som är köpta i pappersform i butik kan man inte använda i webb-butiken :( och lösa in dem kan man inte det heller, irritationsmoment. Mitt sista hopp ligger nu till om det finns i butik i Lund, men tror knappt på det.

Linda var med mig på stan igår och strosade runt lite. Jag åt kycklingsallad till lunch, det var gott. Och lite senare kom Christer ner till stan för att lämna Alma till mig för att han själv skulle till jobb. Efter lite irritationsmoment tog vi en behövlig fika på Gallerian. Där måste jag klappa mig själv på axeln, jag sneglade lite på kakor och glass, men jag var bestämd, det blev bara en latte!!

Mycket nöjd med dagen igår! På kvällen unnade vi oss lite färsk ananas, mumsigt :D Alma fick smaka för första gången, hon verkade tycka om det.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar