måndag 14 september 2009

Inget mer minus på vågen, men helgen var inte helt lyckad

Ja vad ska jag säga. Det började egentligen i torsdags, höll maten, men drack ju massvis med rödvin.. mm gott...
I fredags var vi i Ystad. Vi åt en supergod fisk hos svärföräldrarna till det serverades potatis och morötter, jag hoppade förstås potatisen. Var hos mamma senare på kvällen och åt choklad som ej var 70%, ajabaja!! Men det var gott och jag höll det till 2 bitar, det är jag nöjd med. På kvällen åt vi ostbricka med kex gjorda på dinkel, mycket gott :D
Lördagen var väl den dagen som gick åt skogen. Höll det bra under dagen, åt GI-burgare med morötter på Max, den var riktigt god måste jag erkänna. Det var kvällen som spårade ut. Vi var bortbjudna till fam Eriksson och där bjöds det på fördrink, öl, pastasallad, grillad fläskfilé, tårta med grädde, marängbotten, hallon och blåbär och ovan på det blev det drinkar, chips och ostbågar och massvis med rödvin.
Ja försökte hålla det nere, åt bara lite pastasallad, blir ju lite tråkigt med bara kött och sås. Tog en liten bit tårta, njöt lite extra under den stunden :)
Blev visserligen fördrink, men höll mig ifrån drinkarna senare på kvällen, men som vanligt kunde man inte låta bli ostbågarna och chipsen.. men tog inte så mycket dock.
Tur är väl att man inte gått upp utan hållt vikten.
Som kompensation för lördagen gick jag och familjen från Klagshamn till Bunkeflostrand, en promenad som tog ca 1 timma.

Är ändå lite besviken på att jag inte kunde låta bli, men är ändå ganska nöjd med att det inte gick till en överdrift. Nu fortsätter kampen! Ska inte låta helgen få mig att lägga av. Nu drar jag ett streck över den..
___________________

Idag är det nya tag!
Blev en stressig morgon då min väckarklocka inte ville snooza, så vaknade av mig själv kl 7. Fick ta med mig fil till jobb och äta där.
Till lunch blir det köttfärssås med en sallad.
Kvällsmat har jag inte bestämt än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar