onsdag 2 september 2009

det går som fisken i vattnet

Nu har andra dagen på jobbet passerat och det känns väldans bra. Har så smått börjat med design av en karta. Hoppas på att få mail snart så jag kan börja maila ut korr på annonser. Kontoret delar jag med 2 män i övre medelåldern som har tummen i handen vad gäller datorer. Jag fick rycka in när en av dem hade problem med datorn och fick lite smått panik. Kul att man kan vara till hjälp! Jag är ju proffs på det i jämförelse med dem, hehe. Resultatet var, starta om datorn.. hahahaha

LCHF kosten går super! Är dundermotiverad! På jobbet pratar vi en del om kosthållning. Jag är mycket förvånad att dessa två män är så insatta och en av dem håller på med dieter och den andra håller bara igen lite på kosten. Det känns super, det gör ju bara mig ännu mer motiverad!

Tänkte dela med mig av min goda kvällsmat som jag komponerat själv:
4 port
Fläskkött (jag hade 4 fläskkotletter, men motsvarande annat fläskkött går säker bra)
1 burk ananas + juicen den ligger i
wokgrönsaker (ca 1/2 förpackning)
grädde (jag improviserade, men det blev väl ca 1 1/2-2 dl)
curry (krydda efter smak)
salt, peppar (efter smak)

Stekte köttet gyllenbrunt och kryddade innan jag tillsätte grönsakerna för att till sist hälla i grädden +juice från ananas och smaka av för ev mer kryddor.
Det var verkligen supersmakigt!

Nu till kvällen mös jag till det med en mangosmoothie. Det enda var att jag nog skulle haft i lite mer mango än vad jag hade. (har lagt till lite mer mango på receptet, hoppas det smakar)
Mangosmoothie
2 port
4 msk hakad mango
1 dl grädde
2 del vatten
mixa allt och njut!

Tips är att byta ut hälften av mangon till frysta hallon. Har inte testat själv, men det låter onekligen smaskigt :D Bättre än godis!

Nä nu får jag väl städa undan lite innan det bli dax för kudden.


Avslutar med dagens Alma bild. Hon kan verkligen inte låta bli datorn, hehehe :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar