torsdag 3 september 2009

inte ett dugg sugen på sötsaker

Jag är så nöjd. Känner absolut inget sug efter sötsaker.
Idag har jag ätit lite fil med osaltade chashew, solroskärnor & pumpafrön till frulle och nu på förmiddagen åt jag en 1/2 halv burk keso feta oliv med 5 oliver som tillbehör. Är inte helt överförtjust i att bara äta keso rakt upp och ner, men det gick. Ska nog ha nån skinkbit till nästa gång. 
Till lunch hoppas jag kunna äta den goda grytan från igår och till kvällsmat får jag se.

Det enda jag vet jag eg inte "får"/ska förtära är att jag smaksätter mitt vatten med lite pärondryck eftersom jag har så svårt att endast dricka vatten. Hoppas att det inte gör något, annars får jag väl hitta en annan lösning.

Ikväll ska jag baka lite. Köpte ett sånt bröd som man bara tillsätter vatten ett som Paulin gjort. Ska vara nyttig och gjort på dinkelmjöl. Christer har sagt det att det är betydligt lättare att gå på denna diet nu om han får möjlighet att äta lite bröd till frukost. Jag hoppar det än så länge. Kanske att man tar en macka till helgen. Vill ju ha största möjliga resultat.

Appropå resultat. Jag har glömt att mäta och väga mig. Det skulle jag gjort i måndags, så tänkte ha fredag som en mät & väg dag. Så om jag gått ner något i veckan så får det bli bonus. 

Längtar tills man kan gå ner första storleken på kläder. Jag har satt upp en många mål som kommer bli skönt att bocka av på resans gång. 
Den största kommer bli när man går ner under 100 kg, då har jag och Christer en överrenskommelse på att boka vår nästa resa till New York!!! 

Back to work

1 kommentar:

  1. NY låter ju inte helt fel! =) Tror det e bra med mål, jag har ju inte gjort det riktigt. Borde kanske det.
    När jag har gått ner 10kg så ska jag börja jogg träna. Vet ju inte om man kan säga att det e en posetiv sak..(har alltid hatat att springa långdistans) men jag har det som en dröm att kunna springa en mil. Men vi får väl se hur det bli! =) Kör nu på!!! KRAM

    SvaraRadera