tisdag 8 september 2009

Är så nöjd

Igår vägde och mätte jag mig. I och med att det var första gången jag mätte mig så har jag inget att jämföra med.

Vågen stod på -1,6 kg, mycket nöjd :D Så det är bara att köra på! Är ju så supermotiverad så det är inga problem, har varit utsatt för att smaka både det ena och det andra, men jag har glatt tackat nej :D

Denna gång ska inget stoppa mig! Jag vet att jag kan.

Jag ser mig smal i framtiden. Jag vill absolut inte bli trådsmal, utan sådär lagom smal. Kan tänka mig att min idealvikt ligger någonstans 75-80 kg, så det är en lååång resa, men det ska jag klara av. Jag är ju 1.80 så det skulle ju inte passa mig att vara 70 kg (har varit där, folk trodde jag hade anorexia). Igår skrev jag ihop en lång lista på delmål. Känner att det är viktigt för mig att ha en massa mål att bock av på vägen, då kan man klappa sig på axlen och känna att man är duktig. Vet att detta kommer gå vägen!!

Jag vill ju inte att Alma ska skämmas för mig för att jag är överviktigt, jag vill heller inte vara ett hinder för henne för att jag inte orkar göra saker med henne med mera. 

Idag ska jag på stan med Alma och Linda, ska köpa lite kurslitteratur.

1 kommentar: