måndag 21 september 2009

Dålig & otur

I tisdags började det. Jag fick jätteont i magen på kvällen och visste inte var jag skulle ta vägen. Inget hjälpte! Innan jag gick och lade mig så hade det försvunnit, så tänkte inte mer på det.

På torsdagen satt jag på jobb och började få ont i magen igen. Gick inte över vad jag än gjorde. Bestämde mig för att åka hem. På vägen hem ringde jag vårdcentralen och bokade tid. Jag låg på soffan och kved, vad jag än gjorde blev det inte bättre. Christer var så orolig att han visste inte om han skulle ringa ambulans eller vad han skulle göra. Jag sa till honom att jag pallar inte mer, nu åker vi till akuten. Jag ringde mamma och frågade om hon akut kunde slänga sig på bussen för att ta Alma. Det kunde hon.
När jag väl kom ner och såg vad klockan var så sa jag till mannen att det är väl ingen idé att sticka till akuten då jag har tid på vårdentralen om 30 min, det borde gå fortare att vänta den halvtimmen än att sitta på akuten. Så det var vad vi gjorde.
De konstaterade att jag hade en svår magkatarr. Nu är det bara att knapra medicin i 2 veckor. Har med det även bestämt att ha en vit månad, kan ju inte skada eller?

Ja just det oturen.. jo när vi sedan stack in till Limhamn för att hämta min medicin behövde jag gå till banken för att få ut pengar. Där satt det en person som var helt inkompetent. För det första tog det honom 1 år att trycka fram nästa kund, sedan tog det ytterligare ett halvt sekel innan han blev klar med mig. Jag ville ju bara hem och lägga mig.
Ovan på detta så kom jag till Apoteket, ingen kö, tur tänkte jag! Jag passade på att fråga om det var ok att äta medicinen även om jag ammade. Nej. Då satte de sig för att ringa doktorn, men han hade lunch, så jag fick antingen sluta amma eller vänta 1 timma på att doktorn skulle vara tillbaka. Jag tog beslutet att eftersom jag inte ammar så mycket att sluta med den, jag pallade helt enkelt inte vänta mer.

Så nu knaprar jag medicin för att klara mig.

Först blev jag orolig, tänk om det är maten jag äter som gör att jag får ont, men då borde jag ju haft ont tidigare?
Något jag kan koppla ihop smärtan med är dock nötter. På tisdagen åt jag lite jordnötter innan smärtan kom, i torsdags hade jag lite osaltade chashewnötter i filen och i fredags tog jag lite chashewnötter till maten. Så jag tänkte utesluta min nötter helt för att se om det gör nytta. Har inte haft ont sedan i fredags.

Kanske skulle berätta vad vi gjorde i fredags. Det är nämligen så att en vän till oss gått och tagit en doktorsexamen och hade examensfest. Det var trevligt. Många roliga och trevlig tal som vi njöt av över en italiensk buffé. Jag gick efter middagen och innan efterrätten då jag kände att smärtan satte in igen. Christer med fler tog taxi hem från Lund på kvällen, han landade i sängen runt 2.30.

På lördagen skulle jag egentligen stuckit till Sofi på tjejkväll, men jag var helt slut efter natten innan och orkade helt enkelt innan. Är så ledsen för det för jag hade så länge sett framemot den kvällen. Får väl ta igen det en annan kväll.

Igår var jag och Alma i Kävlinge och lekte med familjen Rius. Alma gungade, lekte i sandlådan, åt korv med makaroner (första gången) och badade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar