söndag 22 mars 2009

Let's Dance och grillning

I fredags var det ju dax för Let's Dance igen, som vanligt tillbringade jag fredagen med Sabina, Tim & Alma och med dans på tv. Vi har lite som en tradition att titta på den. Jag trodde verkligen inte att Magnus skulle gå vidare, inte det att han dansar dåligt, bara det att Morgan dansar bättre. Det slutar säker med att Magnus vinner hela kalaset nästa vecka, tråkigt i så fall för det handlar ju om en danstävling och inte mest populärast tävling.. men antar att det lätt blir så när det är vi här hemma som röstar.

Grillpremiär!! Det var ju så fint väder på fredagen så jag och maken bestämde oss för att grilla på lördagen, tråkigt nog var det inte lika fint väder, men dock uppehåll så Christer fick ta på sig grilhandskarna och fläskkotletterna blev suveräna!! Jag gjorde potatisgratäng, mozzarella tomat och lök sallad, bearnesesås samt nybakad foccacia. Smaskigt. Vi fick en impuls att bjuda in några vänner till denna härliga supé och resultatet blev en mycket lyckad kväll med mitt favoritvin, Selvarossa, ett italienskt rödvin, rekommenderas varmt. Nu är grillen i all fall framme för att stanna :D

Jag vet inte vad som hänt med mig. Innan jag fick barn (och innan jag blev 30) drack jag väldigt sparsamt med kaffe och något kaffe alls samt så drack jag inget rödvin. Nu har jag börjat med bådadelarna och föredrar kaffe (mest kaffe latte) framför te och rödvin framför vitt vin. Var det det faktum att jag fått barn eller att jag fyllt 30 som gjort att jag nu dricker detta? Jag slutar inte förvånas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar