torsdag 12 mars 2009

I söndags åkte pappa till Marbella och lämnade mamma och mig hemma... Mamma säger att han skall vara tillbaka på söndag, men jag vågar inte hoppas, men jag längtar tills jag får se honom igen :D

Mamma och jag har haft ett fullspäckat schema sedan pappa åkte. Vi började lugnt i måndags med att inte göra så mycket, var lite uttråkad av att det inte hände något så jag bajsade i den nya soffan, mamma blev inte så glad. Nu hoppas jag bara hon får bort fläcken tills pappa kommer hem, vill ju inte att han ska vara arg på mig :(

I tisdags var det motion med Anna och hennes son Alexander. Vi gick motionsspåret på 5 km vid IKEA efteråt fikade vi just på IKEA och mamma köpte hem lite tallrikar och skålar till mig som jag kan kladda ner nu när jag så snällt sitter och äter :D Det mumsigaste jag vet är fruktpuréerna.
Efter denna lilla utflykt bar det av mot Ystad för att sova över hos mormor och Tommy. Vi åt middag och jag fick smaka blomkåls och potatispuré, det var en riktig höjdare, hoppas jag får det flera gånger!
På onsdagen var mamma och jag först och åt lunch hos farmor och farfar, där var även kusin Oskar och alla lekte och busade med mig. Farmor gav mig aprikos och päronpuré, mums mums. Efter det åkte vi ner till stan för att träffa Anna och hennes son Emil. Vi gick lite på stan och sedan fikade vi på Snuggels, trevligt och inte så mycket folk. Sedan bar det av till mormor igen. Jag busade hela kvällen, ända tills jag välte ett rödvinsglas på mormors fina duk, då blev mamma lite arg :( men vaddådå, det såg ju intressant ut, hon får låta bli att ställa saker så jag når dem.
Idag skjutsade vi mormor till jobbet och efter det åkte vi till Linda och åt frukost för att sedan åka ner på stan och gå en runda för att slutligen fika på Espresso House ovanför Akademibokhandeln. Sedan vi kom hem har mamma städat och jag har hunnit få lite mat. Snart ska vi iväg en runda igen (säg nu inget, men vi ska handla present till pappasen, vi får ju passa på när han är borta). Pappa blir ju 35 år om 2 veckor och jag blir 5 månader idag! De ni! Nu är jag en riktig stor liten skit :P

Här kommer lite bilder och någon film från den senaste tiden.


Jag och Emil























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar