onsdag 3 december 2008

I måndags hade mamma och jag besök. Det var mammas kollega som hälsade på med sin lilla (eller snarare stora) pojke på 5 månader. Jag har inte träffat Elias förut, men det hade mamma, och hon såg att han hade vuxit till en stoooor pojke. Han lekte i mitt gym och tyckte det var minst lika roligt som jag. Elias låg och pratade med mig, det tyckte jag det var så roligt att jag låg och skrattade :D
På kvällen åkte jag och mamma buss in till stan för att ta bilen från pappas jobb.
Vi passade då på att besöka pappas jobb, jag smilade in mig lite extra för att bli omtyckt, och det blev man ju! Jag fick många fina komplimanger, bla så blev de förvånade att jag kunde vara så söt, trots sina föräldrar :P Sedan låg jag i pappas chefs knä, då passade jag på att lägga en liten fis, det var roligt :D Pappa skämdes nog lite, men det får han tåla, hihi.
Sedan bar det av med bil mot Lund, där jag skulle träffa mormor och Mogens. Mamma ammade mig samtidigt som de satt och åt älgbiff med potatis och löksås, det var smaskens sa de! När jag sov hjälpte mamma Mogens med julklappar till bla moster och sedan hämtade hon upp julsaker från källaren. Vi fick även med oss en massa fina lådor att ha mina saker i. När klockan närmade sig 21.30 bar det av mot Malmö igen för att hämta pappa på jobbet.

Igår hade vi besök av en annan kollega till mamma, nämligen Anna och hennes 4 mån son Alexander. Han hade också blivit stor sa mamma. Han skrattade och pratade, det var roligt, han lånade även mitt gym och provsatt i min babysitter, jag låg mest och skrattade och mös av att ha besök. Pappa kom hem hyfsat tidigt ( vid 21), så jag fick lite tid att mysa med honom innan det var dax för att sova.

Idag har vi inte bokat in något mer än att mamma ska baka lussekatter, får väl se om hon gör det...

I fredags fick jag ju en babysitter, såhär ser den ut!

Ses snart igen!

1 kommentar: