tisdag 9 december 2008

Torsdag-söndag

I torsdags bakade mamma äntligen några riktigt mumsiga lussebullar :D Finns ett helt lass i frysen. På eftermiddagen fick jag och mamma besök av Sofi och Louise, de turades om att busa med mig. Sofi blev lite rädd och vågade inte hålla mig när jag sa ifrån, det tyckte jag var skoj :D Louise gick till spegeln med mig hela tiden, detta för att kolla om hon passade med att ha en lite knodd i famnen, det tycker jag, vill ju ha många kompisar! Vi fikade lite innan det var dax för mammsen att fixa mat till kvällen och tjejerna skulle göra lite ärenden.
Morfar kom på kvällen främst för att träffa mig förstås, men eftersom jag sov så mycket blev han även tvungen att umgås med sin dotter och svärs
on, men det gick bra verkade de
t som. Jag vaknade till några gånger och satt och skrattade i morfars famn fram tills det jag kom på att jag var hungrig och såg mamma.. Morfar tyckte om maten mamma lagat och mumsade även i sig två av hennes nybakade lussekatter. När morfar åkte satte sig pappa och jobbade och jag mös en stund hos mamma innan jag slocknade.
fredagen var pappa ledig så vi tog en lååååång sovmorgon och sedan åkte vi ner på stan och handlade lite julklappar. Hände inte så mycket annat den dagen. Jo givetvis mös vi ju en massa också.

Mamma och pappa badade mig och sedan städade de vårt hus fram till 14.30 snåret i lördags. Sedan lagade de middag inför kvällen och farmor och farfar kom vid 15, de lekte med mig medans mamma och 
pappa gjorde färdigt maten och gjorde sig fräscha inför kvällen. Vid 16 tiden dök mormor upp och vid halv fem kom även Jenny´ och hennes mor Gudrun. Jag fick fina kläder av dem. Jag passade på att sova när alla mamma och pappas gäster åt Ceasarsallad till förrätt, bourguignon gryta till varmrätt och nöjde sig med kaffe och choklad till efterrätt. Innan alla gav sig av för att se Mamma Mia! på Hyllie arena matade mamma mig. Mormor stannade hos mig och tog hand om mig hel kvällen nä
r mamma och pappa var borta. Jag tyckte det var supermysigt att så lite egentid med mormor, vi myste hela kvällen och jag blev matade med flaska, som tur var kom mamma hem lagom när flaskmaten var slut och jag var mer hungrig. Hur som helst, jag vill gärna ha mormor som barnvakt flera gånger, vi hade det ju så mysigt! Tack för en roligt kväll mormor!! :D









Efter lördagens häkt trodde jag att vi skulle ta det lugnt på söndagen men icke så nicke. Hela familjen åkte till en fd kollega med fru (Micke & Lynn) till pappa på julbasar. Mamma och pappa klädde mig i julnissadräckt och alla tyckte jag givetvis var söt. Hos Micke & Lynn gjorde mamma och pappa 5-kamp, vann 3:dje pris i lotteri, drack glögg och lekte fiskedamm. Vid 15 tiden åkte vi vidare hem till familjen Rius. Där var det fullt hus med massa blivande kompisar och många vänner till mamma och pappa. Det åts lussekatter, tårta, knäck och dracks ytterligare lite glögg, verkar vara
 en omtyckt dryck. Efter några timmars besök hos Tim med familj orkade mamma och pappa inte mer och åkte hem för att se en film och ta det lugnt.















En liten film på mig i sängen en tidig morgon..

2 kommentarer:

  1. jag har en plan.. (berätta inte för mamma och pappa, ok?)
    Jag tänkte flyga hem och hämta dig så du kan komma och bo hos moster och morbror.. det vill du väl?
    pk min lilla Alma

    SvaraRadera
  2. AHA!! Nu kom vi allt på dig, nä du, du får producera egna små knoddar för Alma är våran...
    Men du är ju alltid välkommen hem till Sverige för att besöka oss!
    PK
    Jenny, Christer & Alma

    SvaraRadera