lördag 13 december 2008

Knasigt

Först och främst.. Igår fyllde jag 2 månader, så nu är jag en stor tjej :D

I torsdags blev jag konfunderad.. mamma och pappa hade ställt in ett träd i vårt vardagsrum, de kallar den för julgran. De har även hängt en massa ljus och färgglada kulor i granen som jag gärna ligger och tittar på. Men jag förstår inte, varför ett träd inomhus? Och kulorna leker jag hellre med så ge dem till mig istället... :D


Här ligger jag och pappa och myser vid granen, vi hade visst somnat båda två :D




Under den så kallade granen ligger det en massa spännande paket som jag gärna skulle vilja öppna. Inte för att innehållet kanske är lika intressant som pappret och snörena.

I går satt mamma mest och pillade med något syprojekt, fick inte riktigt koll på vad det var, kändes som hon var lite hemlig. Jag låg mest och skrattade och diggade med till Idolfinalen.

Idag ska pappa på julbord med sitt jobb och jag får inte följa med, taskigt tycker jag. Sen kommer han väl dessutom komma hem och lukta illa :( och jag får då inte sova mellan mamma och pappa, buhuuuu. Men mamma kanske ber pappa sova i min säng och då kan jag ligga och mysa med mamma istället.

Jag och morsan ska till Chrille och Lovisa för lite julfika, det ska bli roligt att träffa alla, det var så länge sedan.

Imorgon kommer mormor, Sabina och Louise för att pyssla lite. Mormor och mamma ska göra en massa chokladtryfflar tillsammans med Sabina. Louise ska göra mamma fin i håret :D

Kram så länge

1 kommentar: