måndag 8 juni 2009

Idag börjar jag

Nu har jag bestämt mig för att börja ett nytt liv.
Har läst väldigt mycket om LCHF. Skulle vilja kalla det ett mellanting mellan Atkins och GI metoden, vilket innebär i stort sätt att äta så lite kolhydrater som möjligt.

Idag har jag och Alma varit i Lund och hälsat på gamlamorfar Mogens. Det var trevligt, vi fikade och diskuterade politik. Alma var lite gnällig, men gamlamorfar gjorde henne på bra humör igen!
Annars har det blivit matinköp och nu i kväll hade jag lite styrelsearbete att ta tag i.

När jag kom hem hade herr Cederlund gjort en mycket smaskig kycklingsallad som vi glufsade i oss.

Tycker att det nya livet fungerar bra! Skulle nog ätit lite mer idag, men det blev så tokigt med tiden. Man ska ju äta var 3-4 timma. Jag åt 10, 13, 15, 17, 21, kanske ska ha riktiga mål emellan mellanmålet.. hm.. men bättring på det tills imorgon, men idag åts det:

Frukost: Omelett med bacon, tomat och mozzarella
Lunch: två Knäckebröd med mögelost
Mellanmål: en näve mandlar och solroskärnor
Mellanmål: en näve blandade nötter
Kvällsmat: Kycklingsallad med fetaost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar