fredag 12 juni 2009

8 månader idag :D

Idag väckte jag mamma och pappa vid 3 tiden i natt, var ju sugen på mamma tutte. Hon var ju inte hemma igår kväll så fick ju inte smaka på den då :(
Sedan sov jag en liten stund till för att sedan känna att den där tutten, det är det verkligen inte något fel på och letade upp den vid 6 snåret igen :D Kunde inte låta bli att somna en stund till det var ju så mysigt att ligga mittemellan mamma och pappa. Vid 7 fick det vara nog! Nu ska vi inte sova mer! Jag låg och sjöng och underhöll mina päron så mycket jag kunde, de ville ju inte vakna och jag hade en väldigt tung blöja jag ville bli av med så jag gasta på ännu högre. Plötsligt tittat jag åt mammas håll och så öppnar hon ögonen, lyckan total! Jag visar med mitt sötaste leende hur glad jag är att mamma äntligen vaknat, tjohoo!!
Det blev ny blöja, kläder, gröt och lite lek. Moster ringde och jag visade henne att jag minsann kan åla mig baklänges :D och sedan tog jag några steg med hjälp av pappa med. Sedan blev jag trött och somnade på 3 min i mammas o pappas säng, de passade även på att vila lite, verkar lite slitna de där föräldrarna mina :P
Vaknade och lekte med mamma nere i v-rummet och sedan var det dax för lunch, flygande Kalle, en ny smak för mig, smaskigt! Fick efterätt med. Och sen ringde ju mormor med.
Nu sover jag igen och ikväll ska jag och mamma på tjejkväll, ska bli myspys.
pk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar