tisdag 23 juni 2009

Hur tänker dom nu?

Vi har fått dagisplats! Jippi tänkte vi först innan vi såg var..
Det är ju helt sjukt! Vi har fått plats på Elinelund. Att åka med kollektivtrafiken skulle ta mig 1 tim och 15 min enkel resa. Då ska jag byta buss på Kronprinsen!! Det är inte sant!!
Vi ringde vår kontaktperson och hon beklagade men det finns inte plats någon annanstans. Så vi har inget val. Tackar vi nej hamnar vi längst bak i kön. Skickar vi in en önskan om att byta dagis hamnar vi längst ner i kön..
Det innebär för oss att antingen att vi får ha två bilar eller så får jag jobba halvtid, för heltid hinner man ju inte ta sig kollektivt fram och tillbaka till jobb inom ramen då Alma får vara på dagis, är det inte sjuk?

Vi som trodde vi var ute i god tid med anmälan till dagis när vi ansökte redan när Alma var någon vecka, det hjälpte inte, vilket skulle bevisas :(

Jaja.. vi får se hur det blir, är jag arbetslös kan jag ju lika gärna ha Alma hemma.

Irriterad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar