onsdag 1 april 2009

Äntligen

Nu så, fullt upp och ingen tid till annat.

I fredags blev all mat uppskattad, det blev mycket över, men det är ju så svårt att beräkna mat till buffé. Så det blev Italiensk buffé hela helgen, eller nu ljuger jag igen, fy mig.
I söndags drog vi fram grillen igen (andra gången i år) så smaskigt!! Vi grillade fläskkotletter :D Vi passade även på att dela en flaska rödtjut, haha jag har verkligen blivit en sån där rödvins drickare, dricker knappt vittvin längre. Sedan spelade jag och mannen malmömonopol i sängen fram tills Alma vaknade vid 1.30, vi är knäppa, jag vet, men roligt var det. Vi sa att det blev lika eftersom vi blev tvungna att avbryta, men jag vet att jag vann :D
I måndags var jag på årsstämman för Lomma Folketshusförening, jag gick mest dit för att reda upp en oenighet jag hade med dem, föreningen var skyldig mig pengar men hade tidigare vägrat att betala, men utan att jag ens behövde ta upp det på mötet hade de beslutat att ge mig dem, äntligen, tog bara ett år av sura mail fram och tillbaka.
Ja just det under dagen i måndags var jag med Jenný på nya Entré och på Jägersro för att hitta en ny overall till lillflickan, men det fanns ju inget. Allt var för tjockt, så det blev en jacka och en varm tröja som hon kan ha nu när det blir lite mer vårigt och förhoppningsvis även till sommaren. Hon växer ju så snabbt, så man vet ju aldrig.
Igår hade vi besök av mormor och vi fick väcka min lilla söta eftersom hon envisades med att sova och mormor kommer ju nu endast för att träffa Alma, jag är ju inte lika intressant längre. Mamma (mormor i denna text) och jag pratade även om den oenighet som jag och syrran precis gått igenom. Hon tyckte det var jobbigt och ville att vi skulle lösa den, och det tror jag vi har gjort, eller!?

Idag har jag och snäckan varit och besökt Sofie, Patrik och Elvira. Tog en fika nu på kvällskvisten. Sofie börjar bli riktigt stor, roligt och spännande att de ska få tillökning, bara ca 1 månad kvar nu, tiden går så fort.

Ja just det i måndags började jag mitt nya liv. Jag har lovat mig själv att gå ner 10 kg till Louise bröllop så jag kan få vara fin den dagen. Har skrivit en kontrakt med mig själv om mina delmål och vad jag ska göra för att nå i hamn. Givetvis behöver jag gå ner mer, men man måste börja någonstans. Gick ju inte upp något när jag väntade Alma så på ett år ligger jag på -12 kg, tycker jag är helt ok, men jag vill ner mer... Håller er uppdaterade om vad jag gör och hur det går.
Denna vecka har jag varit ute och gått 45 min varje dag, både skönt för mig och för Alma. Jag har konstaterat det att jag kan inte bara ändra på allt samtidigt utan man får ta en sak i taget, så motionen är det första jag tänker göra till en vana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar