lördag 18 april 2009

Förstår inte ibland, hur tänker man?

Vi kom inte i säng förrän vid 3 i går natt med det tog inte Alma hänsyn till utan väckte mig vid 7 i morse, glad och sprallig och ville absolut inte sova, suck tänkte jag men gick upp och bytte blöja, klädde lillflickan och sedan satte vi oss i vardagsrummet och lekte. I mitt huvud var det söndag så jag ville ju inte störa Christer eftersom han skulle jobba. Efter 2 timmar och jag var helt utmattad av trötthet kom det sakta till mig att det var lördag, en härlig känsla och så kom jag på att aha, Christer ska inte jobba så jag gick upp och lade mig tillsammans med Alma i sängen och väckte mannen och bad han ta hand om henne så jag kunde sova. Då somnar snäckan och jag tänkte precis blunda och somna när mannen sätter sig på träningscykeln, jaha, det var ju snällt.. Jag gick ner i vardagsrummet och la mig i soffan för att sova i en 15 min för sedan vaknade Alma och Christer tar ner henne till vardagsrummet och sätter sig och läser tidningen.. Flickan är naturligtvis inte nöjd med situationen och protesterar så jag inte kan fortsätta sova utan påpeka till mannen att vår flicka inte verkar nöjd, svaret blev, jag ska bara läsa färdigt denna artikeln, tack tänkte jag med mycket irritation.
Jag somnade om och vaknade till att Christer lagade frukost medans Alma hamrade på bordet. Det var ju i alla fall najs :D
Nu har mannen tagit med Alma till fotbollsplanen för att se Klagshamn spela, så jag njuter av en stund för mig själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar