söndag 5 april 2009

Duktig och novis

Känner mig så verksam, det måste vara det fina vädret som ger en så mycket energi.
Var iväg på Svågertorp med Joss och Alma tidigare idag och handlade parasoll till vagnen och en spade till trädgården.

När jag kom hem så satte jag Alma i barnvagnen medan jag började gräva upp rosenbuskarna och tog bort jordgubbs- och smultronplantorna. Vi tänkte ju odla mer gräs och sätta lite plattor att ha krukor på. Det tog Alma 10 minuter, sedan sov hon så gott i vagnen så jag kunde jobba på ostört.
Känner mig så novis vad gäller trädgård. Snackade lite med grannen om tips och tricks. Vi har nämligen dubbelt så höga häckar på vänstra sidan jämfört med den andra, detta beror på att det är gemensamma häckar och de till höger klipper ner dem hela tiden och de till vänster vill ha högre. Får ta tag i att se till att våra till höger växer upp lite, nu ser det inte klokt ut. Han gav i alla fall tips om blåkorn att sätta på gräsmattan så den växer till sig lite och då även slänga till lite till buskarna, gjorde det, sen får vi se vad som händer. Såg att grannen hade slängt ut sand på gräsmattan i trädgården och sedan slängt på blåkorn för att försöka på gräsmattan bättre, det kanske är den bra idé? Hm... ska kolla upp det.
Var som sagt tidigare med Joss och de hade lite Ölandssten de kunde tänka sig skänka till oss, så det blir nog 3-4 plattor av det som vi sätter intill förrådet för att sedan kunna ha krukor med tomater, örter och annat trevligt på.

Nu ska jag ner och fixa lite middag till mig och snäckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar