måndag 3 oktober 2005

Dag 3

Hallå igen...

Igår träffade jag 3 andra som bor i mitt hus, mycket trevliga människor. Det visar sig tt v iär ett multinationellt hus. Här finns folk från bland annat Frankrike, Mexico, Polen, Malaysia och Sverige givetvis, dock finns här inte en tysk. Nu när man träffat lite folk i huset och den värsta chocken lagt sig angående boendet känns här faktiskt helt ok. Jag kommer fortfarande leta något nytt, men det kommer inte bli så farligt att bo här ett litet tag. Pratade lite med en tjej från Malaysia och hon visste var det fanns ställen man kunde tvätta på, så jag slipper tvätta i denna källare. Tydligen så är det väldigt dyrt att bo i Bremen, så jag får se vad staden har att erbjuda.

Idag är det Tysklands nationaldag och de firar sammanslagningen mellan öst och väst. Jag och Christer hade väl tänkt att ta en runda på stan och se vad som händer. I Tyskland är allt stängt på söndagar, inte änns närköpet är öppet (om det inte är nån ägare med annan nationalitet förstås). Typ som i Sverige kan man tänka.

Ja just det, glömde berätta. Jag fick igår reda på att 1 i huset hade trådlöst internet, så jag har nu kopplat upp mig på det och kommer ha internet där jag bor.. tjohooooo! Så nu är det fritt fram att maila, skypa och msna..

Ha det nu så gott!

1 kommentar:

  1. Hej min glada flicka!
    Kul att läsa allt om dig. Christer har väl kommit nu till dig. Jag förstår att du längtat efter honom.
    Vi har haft en fin resa till Oslo med festande på båten, dans osv. Thomas mötte upp i Oslo och visade oss runt istaden bla Rådhuset, där han jobbar. Kram från din mamma.

    SvaraRadera