torsdag 27 oktober 2005

Äntligen tillbaka....

Var utan internet i 1 vecka (fruktansvärt, man vet ju inte vad man ska göra för att få tiden att gå... ;) ) Sen har jag haft problem med min blogg, jag har skvit men den har inte blivit uppdaterad..

Förra veckan:
Förra veckan var helt galen.. På onsdagen var vi (vi= 5-6 vänner o jag) ute och snacka över några glas öl.. som blev fler.. ja ni vet hur det blir. Torsdagen var jag så lite trött i huvet och det blev inte så mycket fest den dagen, gick dock ut. Man ska ju inte missa ett tillfälle.. hehe ;) På fredagen var det fest i huset igen (3:dje fredagen i rad) en väldigt lyckad fest måste jag säga. Vi blev väldigt många och det dracks en hel del alkohol.. vilket är ganska vanligt här i Tyskland när man har fest.. ja och annars oxå.. eftersom det är så billigt. Jag blev sådär lagom rund under fötterna och var allmänt glad och gick o sjöng på gatan tillsammans med de andra fulla människorna, om de tillhörde gänget jag umgicks med hör inte till historien.. ;) På lördagen vaknade man upp med mindre lust att lämna sängen.. men det var ett fasansfullt liv på gatan utanför som fick min nyfikenhet att vakna. Jag åt frukost och sa den vanliga kommentaren, jag ska aldrig mer dricka.. gick sedan ut med polackerna för att upptäcka att det var ett stort karnevalståg som passerade. Det var inget vanligt á la Lund Karnevalståg.. här kastades det ut godis, det bjöds på snaps och öl, jag försökte hålla emot, men ni känner ju mig.. Så det blev några snapsar och några öl lagom efter frukost.. sen var man på fötterna igen.. Det enda vi planerat på lördagen var att vi skulle tvätta, skoj :( Men eftersom detta inte var en vanlig lördag så blev det lite knasigt.. Vi åkte med rätt spårvagn till dit vi skulle tvätta, men lyckades gå vilse på vägen dit. Vi gick ca 40 min fel. Efter tvätten bar det hem, upptäcka att vi hade internet igen, se en film och nanna. Kan inte komma ihåg att det hände något speciellt på söndagen.. behövde vila upp mig.

Denna vecka:
Måndag var en slappedag. Tisdag började skolan. Jag har gjort lite ändringar av mina kurser, det kommer verkligen bli skoj.. Känner att det kommer ge mig väldigt mycket.. Dessa kurser ska jag gå: E-Learning, Interface Design for Navigational Devices, Raum.space.espace, Foundations of Digital Media Applications, Independent studies (Usability of mobile systems).. Låter kul, eller hur! (Ah.. lyckades rimma, tjohoo!) På tisdagen började E-learnings kursen och följade uppgift gavs, efter som i stort sätt alla barn/ungdomar idag har mobiltelefon så vill de att vi ska försöka komma på ett sätt för dem att använda mobilen i lärandet. Typ göra läxan eller öva grammatik eller nått annat... Det ska bli mycket skojsigt och det kommer ge mig mycket med tanke på exjobbet. Igår var jag på lektion 2, dvs Fundations.. Det var ocå mycket intressant, jag tror jag kommer trivas här i skolan! :) Igår var det även dax för karaoke á la Bremen, det var skoj, förutom att musiken sög. Kort förklaring; Midi-ljud, inga nya låtar, kassa micar.. ja ja vi skrålade givetvis ändå. Idag är en trött dag. Jag träffade några från Fundations-kursen för att göra veckans uppgift annats går jag mest och väntar på att Christer ska komma :) Han ska ju stanna i 1 vecka, härligt! Längtar... Ja o sen kommer vi förmodligen ha fest på fredag igen eftersom det har varit så stor efterfrågan.. Så är det när man är mästare på att göra fest :)

Ha det gutt så länge!

1 kommentar:

  1. Hej, kul att du är tillbaka här... Har kollat lite då och då, men inget nytt. Det verkar ju vara party mest hela tiden. Tja, varför inte passa på, här i Sverige blir man ju helt ruinerad av att gå ut 2-3 ggr i veckan.
    Här händer verkligen inget kul. Johans 30 årsfest på lördag förvisso, men annars inget. ska sitta barnvakt i morgon kväll, tjohoo.
    Ha det skojsigt och sup inte FÖR mycket.
    kram och sånt
    //sofie

    SvaraRadera