fredag 30 september 2005

Hej då Sverige!

Hej mina kära vänner, släkt, kollegor och annat pack..

Idag bär den stora resan till Bremen av. Nu ska jag tillbringa ½ år med studier i Tyskland. Det känns väldigt pirrigt och jag har många förväntningar på utbildningen och allt runt omkring. Det ska bli väldigt spännande att få uppleva en helt ny kultur och dess prövningar. Det känns helt ofattbart att det nu äntligen skall ske

Christer följer med mig ner och åker hem till Sverige igen på tisdag, så inte förrän dess är jag helt utelämnad till mitt öde ;). Jag är säker på att det kommer gå bra! Kommer bara sakna er alla! Jag hoppas att en del av er pallrar er hit till ölfestivalen, för då ska vi visa dem! Hehe.. Vem vet, jag kanske skulle kunna få tyskarna att sjunga "Han tog av sig sin kavaj", eller inte...

Jag kommer att börja min tyskkurs på tisdag och 2 veckor senare drar mina andra kurser igång, så jag har en tid att installera mig. Jag kommer att läsa: Raum.Space.Espace, Learning in Digital Spaces, Social impact of Digital Media,
Topics in Hypermedia. Ser mycket framemot detta!

Nu har jag packar i 1 vecka, känns som det aldrig tar riktigt slut. 2 resväskor och 2 stora påsar, täcke, kudde, dvd-filmer (man kan ju inte se dubbade filmer), smink… etc etc.. men nu verkar det som allt är under kontroll.
Vi åker klockan från Trelleborg 2.30 i natt (eller ska jag säga lördag morgon) och landar med båten kl 10 i Travemünde för att sedan bege oss med bil mot Bremen, bilfärden kommer ta ca 2 timmar. Där kommer en tysk/fransk man möta upp oss och dirigera oss till mitt boende. På kvällen så kommer det vara lite fest för alla utbytesstudenter, det ska bli skoj!

1 kommentar:

  1. Du kommer att ha det fantastiskt kul Jenny! Lycka till med allt där nere, och oroa dig inte för tyskland, tyskarna och tyska språket. Här hos oss är det tyskarna man hänger med mest. Riktigt schyssta och sköna (förutom de som läser business som ser ut som karikatyrer på 80-talsyuppies allihop...)

    Skönt för dig att C hänger med ner och att du inte har så långt hem om du får lite hemlängtan, det är det svåraste här borta...

    SvaraRadera