onsdag 12 oktober 2005

Viktiga frågor...

Jag fick några frågor av min kära vän i Canada. Sådana viktiga frågor som jag tror det flesta ställer sig dessa dagar. Så som; Vad händer i Tyskland? Hur gick det med festandet? Har du ätit Sauerkraut än? Finns det några galna exchange-students? Hur billig är egentligen ölen i Bremen? Ser du många hockeyfrillor? Ja ni vet..

Så här kommer svaren..
Hm.. vad händer i Tyskland.. Ja som ni kan läsa på min blogg så händer det lite saker var och varannan dag. Jag ska försöka hålla er uppdaterade lite bättre.
Nej, jag har faktiskt lyckats undkomma Sauerkrauten, vi får se hur länge jag kan klara mig.. Igår när vi kom hem från puben så köpte Luis i mitt hus en kebab med sauerkraut, så här kommer jag inte köpa någon kebab iaf.. Såg verkligen inte aptitligt ut.
Festandet går bara bra. Vi är ett stadigt gäng i huset som partar några gånger i veckan... Jag brukar ofta gå ut med dem i huset. Hanna & Ewa är 2 galna tjejer från Polen, de är också utbytesstudenter. Luis & Marco är två galna killar från Mexico, Camilio från Venezuela, Hagob från Syrien, Hilmen från Indonesien, sen har vi 1 nyinkommer tjej som heter Marina och hon kommer från Ryssland. Sedan bor här ytterligare 10 personer med olika bakgrunder, men de känner jag inte så väl. Jag har även några härliga figurer i skolan som jag gärna umgås med. Så nu kommer jag ha många ställen som jag vill besöka. Jag har ju redan nu vänner från Indonesien, Malaysia, Polen, Mexico, Finland, Ryssland (Sibirien), Kina, Italien, Spanien, Frankrike, Venezuela mm.. Så det är bara att börja spara. Jag trivs väldigt bra här i Bremen.

Ölen är definitivt billigare i Tysklans om man jämför med Sverige. Om man går ut på puben kan man köpa en öl för 10 kr. Den billigaste ölen jag hittat kostar 30 kr för 6 st och den var till och med god. Spriten är med billig. Jag har ännu inte druckit sprit på puben så det vet jag inte vad det kostar. Maten är oxå billigare, men schampoo och sådanna artiklar kostar ungefär detsamma om man vill ha märkes varor. Kläder har jag inte hunnit att titta på än.

Hockeyfrillor? Ja definitivt många sådanna men även många andra lustiga frisyrer. Något jag även uppmärksammat är att de flesta tyskar har väldigt dålig klädsmak..

Några fler frågor?

Hej så länge!

1 kommentar:

  1. Hej Jenny,
    kul att höra att du trivs. Vi msn:ade ju lite igår och då verkar det vara bra med dig. Kuligt att Christer kommer ner snart. Vad ska ni då hitta på?
    Verkar var en hel del party, låter roligt.
    Till helgen ska jag med storasyrran och kidsen till Skepparkroken, hoppas det blir fint väder. Ha det bäst och lycka till på tyskatestet idag.
    Saknar dig
    kramisar
    //sofie

    SvaraRadera