tisdag 4 oktober 2005

Sista timmen med Christer första dagen i skolan..

Tidigt i morse lämnade min älskade Christer mig åt mitt öde i Bremen.. Det var ett tårfullt farväl, men nu känns det lite bättre.. Kommer ju givetvis sakna honom varje dag och hela tiden, men det ska jag nog klara av. Vi kan ju Skypa.

Idag började även skolan, trodde jag. De sa, var i skolan 9, men ingen ansvarig dök upp förrän 10 och då sa de att vi inte ska göra något förrän 16, då vi skulle ha tyskatest. Dessa test för att de ska veta vilken tyskanivå man har och vilken intensivkurs de skulle sätta en i. Imorgon kl 10 får vi resultatet, det känns som jag kommer hamna i nybörjarkursen..

Jag har under dagen endast umgåtts med de två polacker som bor i mitt hus, eftersom de även ska gå tyskan. De säger att jag är väldigt duktig på engelska och de vill att jag ska hjälpa dem.. HAHA.. men ok om man jämför med dem så är jag klart ett snille på engelska.

Idag har jag även pratat med skolan om mitt boende. De lovade att värmen skulle vara på i lörsdags eller söndags, den är fortfarande inte på, så man fryser väldigt mycket.. och framförallt nu när jag inte har en nallebjörn att krama. :(
Det kändes väldigt dumt att klaga på sitt boende när man får höra att det finns folk som har det värre och vissa som inte ens har någonstans att sova. Ett ord: Katastrof. Måste säga att de inte gör så bra reklam för sig. Vill de tex ha hit mer svenskar kanske de ska vara rädda om de de får... hm.. vi får väl se.. jag har några trådar till att dra i. Vi får se hur det går.. Att fixa värmen här är ju iaf en början..

Hoppas morgondagen blir roligare!

See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar