torsdag 6 oktober 2005

Min dag

Idag är det ju Jenny-dagen. Det vet ingen om i Tyskland :(

Igår var jag och titta på 2 lägenheter. De låg i ett mky fint område. 10 min till skolan, men 20 min till stan med spårvagn. Jag skulle bo tillsammans med en Italienska i hos en familj. Boendet var det inget att klaga på, men jag känner att det är långt till stan och sen kommer jag nog känna mig ensam. Här där jag bor nu finns det 13 härliga människor från 13 olika länder så då kommer jag inte känna mig ensam.

Imorgon ska jag till Beck´s bryggeri (de tillverkar öl för er som inte det det). Det ska bli trevligt, de har lovat att de ska bjudas på öl, najs! På kvällen är det fest för alla oss utlänningar.. ska bli skojsigt!

På lördag är vi ett gäng som ska åka till Hamburg och glutta i affärer och kanske stanna till kvällen för att festa. Vi har fått semsterbiljett så vi åker dit gratis. Med en radie på 150 km från Bremen åker vi gratis, najs det med!

Ha d!

1 kommentar:

  1. Vad händer i Tyskland? Hur gick det med festandet? Har du ätit Sauerkraut än? Finns det några galna exchange-students? Hur billig är egentligen ölen i Bremen? Ser du många hockeyfrillor? Så många frågor och så få svar!

    SvaraRadera