söndag 25 september 2005

Mycket att göra

Halloj..

Har inte haft tid att skriva på ett tag, man har ju så mycket att göra inför resan. Ska försöka mig på en summering av tiden som gått.

Tisdag
Tränade för sista gången med min tränare. Vi mätte mig och summerade tiden som passerat. Han gav e´mig oxå några sista tips på vägen till mitt mål.. Att stå med Christer i kyrkan och känna mig fin som den jag är.. Jag hade bla minskat 4 cm runt låren, 2 cm runt vader och 2 cm runt magen. Känns mycket bra, givetvis hade man säkert kunnat prestera bättre om jag hade haft mer pengar att spendera på honom.. men men.. Nu är det upp till mig att klara sista resan fram till mitt mål och jag är mycket optimistisk. Har kollat upp så de har träningsmöjligheter i Bremen så jag inte hamnar efter i träningen..

Onsdag
Min syster kom till Malmö. Hämtade henne på centralen vid 15, käka lunch, körde hem till mig för att dumpa av all hennes packning, för att sedan sticka iväg o handla. Lämnade bland annat in min Mp3-spelare för reperation, får hoppas jag får tillbaka den innan jag åker. Hämtade senare upp Jenný i Lomma för att sticka hem till mig. Vi satt mest o snacka över några glas Martini.

Torsdag
Malin och jag slappade hela dagen. Det vill säga, jag satt och löste korsord, Malin satt och spelade Sims i stort sätt hela dagen. Den stora insatsen från min sida var när jag stack iväg till Telia för att avsluta användartestet som jag varit med om. På kvällen köpte vi lite käk och satt och spelade lite kort tills telefonen ringde och kort senare bar det av med några öl under armen till en fest..
På bilden ser vi Sara och Mia sjunga loss till Ebba Grön. Under kvällen blev det även lite karaoke, Malin höll mestadels för öronen medan vi andra tyckte vi var mästare på att förstöra alla låtar. Senare dök även våra män upp och festen fortsatte.

Fredag
Vi sov länge.. Skönt, kommer inte ihåg när jag sov till 12.30 sist. Malin och jag hade en del att göra under dagen så det var bara att käka frulle, duscha och bege sig. Med en snabb visit hos Sara och Nisse för att hämta upp det vi glömt bar det sedan ut på stan. Vi käkade lunch på Mezzo, Triangeln. Handlade presenter till Christers syrra och pappa, hämtade framkallade foton från semestern mm, kollade och provade lite kläder, fick ont i fötterna, hämtade bilen på Christers jobb, handlade mat, införskaffade alkohol på Systemet.. Sedan var det bara att sminka och klä sig för att sticka hem till Sabina och Johan o äta tacos. Vi satt där och drack ett tag, Dennis och Andre joina. Vid halv tio stacka vi till Lomma Krog för att jag, Jenný och en massa andra ville sjunga litta. Stället gungade! Jag, Jenný och Linda (karaoke-värdinnan) sjöng låtar vi aldrig testat förut, folk dansade, vi skrattade och jag blev fullare (tillsammans med alla andra får jag förmoda). Vid 1 bar det hem till sängen.

Lördag
Vaknade, käkade frulle, duschade, klädde mig, satte mig i bilen till Ystad för födelsedagskalas. Christers pappa fyllde år, jag och Christer passade även på att fira hans mormor och syrra med eftersom vi inte är hemma på deras födelsedagar. Vid 19 körde bilen tillbaka till Malmö för att sedan möta upp vännerna på Lilla Torg för att dricka öl med mig innan jag sticker till Bremen. Det var/är ju min sista helg i Sverige. Jag hade mycket trevligt, det blev väldigt många som dök upp till sist.. Jenný, Malin, Joss, Fredrik, Sofia, Kalle, Sofie, Matti, Ebba, Martin, Mia, Krille, Anders och Christer förståss. Tack för att ni kom! Hoppas jag även ser i Bremen! Efter många öl och några drinkar bar det till sist hem till kudden. Zzzz

1 kommentar: