måndag 19 september 2005

Jasså jag skriver för lite?

hm.. då får jag väl börja skriva mer då...

11 dagar kvar i Sverige nu, har inte änns börjat tänka på packning. Det blir liksom som en blockad i hjärnan, jag vet att jag måste, men det finns så mycket annat skoj att fylla vardagen med än tänka på min resa..

I helgen var jag på det omtalade frackbröllopet... Det var en trevlig upplevelse, med många fina tal och goda skratt. Givetvis hann tärnorna och jag även med att skämma ut bruden med. Vi höll tal mer diverse anknytningar till vårt passerade liv fram till nu, men mer eller mindre pikar om hennes bravader.. Men som tur är för hennes del så fattade nog bara vi dessa.. hehe.. Sedan såg vi till att hon även fick framföra den fina sången jag och Christer hade knåpat ihop till möhippan. (Vi skrev om texten till "Fyra bugg och en coca cola"). För er som är intresserade så kommer texten här:

Det var i skolan jag såg dig först
Jag börja flämta så jag fick törst
Jag såg på dig o du såg på mig
Jag vill bli din tjej
Vi flirta med varandra igen
På en blommande äng
Varma känslor i sommaren
Jag spelar upp min refräng

Fyra hundar och ett hus på köpet
Det får jag när jag gifter mig
Fyra hundar och ett liv i Holmby
Det är vad jag har önskat mig
Jag ska va den perfekta hustrun
Städa, diska och laga maten
Mats och hundar o ett liv på landet
Det är vad jag kan tänka mig

Na na na na na na na na na... na na na na na na na na...
Na na na na na na na na na... na na na na na na na na...

Jag nu funnit min make har
En rätt gullig o stilig karl
Blicka framåt och ni ska se
Plötsligt så händer det
Snart i kyrkan vi stå givakt
Sjunga Jesus i takt
Nattvardsvin o en blombukett
Hoppas vi säger rätt

Fyra hundar och ett hus på köpet
Det får jag när jag gifter mig
Fyra hundar och ett liv i Holmby
Det är vad jag har önskat mig
Jag ska va den perfekta hustrun
Städa, diska och laga maten
Mats och hundar o ett liv på landet
Det är vad jag kan tänka mig

Ett helt nytt liv
söker sig fram
och ger oss värme och en ny harmoni
Nu är jag din
o du är min
hipp hurra, vad det här ska bli braaaa

Fyra hundar och ett hus på köpet
Det får jag när jag gifter mig
Fyra hundar och ett liv i Holmby
Det är vad jag har önskat mig
Jag ska va den perfekta hustrun
Städa, diska och laga maten
Mats och hundar o ett liv på landet
Det är vad jag kan tänka mig

Na na na na na na na na na... na na na na na na na na...
Na na na na na na na na na... na na na na na na na na...

Vi kom väl hem från bröllopet vid 2-2.30 nått, ganska lagom tycker jag, då var man ju någorlunda pigg på söndagen med. Jag lägger upp lite bilder från böllopet så fort jag får några.. jag lovar..

Igår städade vi lite här hemma, men mest så slappade jag.

Idag har jag verkligen inte lyft många fingrar, endast svarat på några mail och sedan kollat runt lite på vilka böcker jag ska köpa innan jag sticker..

Ha d så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar