måndag 3 augusti 2009

Tiden går så fort

Nu har det redan gått 3 veckor sedan jag sist uppdaterade bloggen. Jag ber om ursäkt för det men jag har så fullt upp.
På lördag gifter sig ju Linda och Jonas och jag är ju utsedd toastmadame och dessutom varit den som tagit tag i allt. Sitter just nu och håller på med vigselprogrammet. Ska senare idag träffa Linda och gå igenom allt.

Detta har hänt.
29 juni - 4 juli Var vi i Danmark i släktings stuga. Se bilder på Almas blogg.
6-9 juli lånade vi mammas stuga i Ystad och njöt av det fina vädret där.
13-15 juli mamma och Tommy var här och vi gjorde utflykt till bla Västra Hamnen
15 juli Sabina, Johan och Tim var över på middag
16 juli FRIDAG :D
17 juli Fam Eriksson var på besök. Vi gjorde frozen strawberry margarita, smaskens :D
20 juli Svärföräldrarna på besök.
23 juli Anders & Lotta (jobbarkompis till Christer med fru) var över på middag.
24 juli Utgång i Ystad. Alma var hos farmor & farfar
25 juli Var vi hos Christers syrra och åt middag och spelade scene it och Guitarr Hero! det var najs.
1-2 aug Christer var och paddlade med grabbarna. Jag var hos mamma och Tommy och tog det lugnt med Alma.
2 aug var jag och Alma i Höör för att fira kusinerna Sara 5 år och Alexander 17 år.

Annars så har jag kommit in på en webbutbildning till hösten med start 31 aug. Den är på distans, så tänkte kombinera med att vara hemma med Alma. Är ju lite nojig över den där svininfluensan så är inte så sugen att sätta Alma på dagis just nu och kan jag kombinera vore det toppen!

Christer är pappaledig hela augusti så jag är mamma-ledig. Jag kan med andra ord göra vad jag vill.. Har lite dåligt samvete för att jag är hemma, jag vill ju att Christer ska få sin tid med Alma utan att jag finns där och lägger mig i. Det är viktigt för mig att han får denna tiden och jag vet han vill så gärna. Det är så kul att se Christer vara med sin dotter, han ser helt förälskad ut, gör en helt varm inombords. Just nu ligger de tillsammans i Almas rum och sussar.

Som det ser ut nu är denna vecka bara tillägnad Linda, ska se om man hinner med något annat, typ umgås med familjen eller nått.
Måndag - träffa Linda för sista planering, göra färdigt vigselprogrammen
Tisdag - Göra färdigt festprogrammet
Onsdag - Möblering, dekorering och dukning av lokal
Torsdag - genrep i kyrkan
Fredag - Vill ha fri så mycket som möjligt, men blir säkert något man hittar på. Linda sover hos mig.
Lördag - Bröllop
Hela nästa vecka - TA DET LUNGT!!

busy busy som ni märker, men jag gillar att ha mycket att göra :D

puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar