onsdag 12 augusti 2009

Seg söndag

Jag var på topp på lördagen, allt flöt på och brudparet lämnade festen, så kommer maken och säger, vi borde sticka hem nu, det är en dag imorgon och då ska vi ju hämta Alma..

Jaha.. men jag då? Men de säger ju man ska sluta på topp, var när jag kände efter ganska sliten, så det var en god idé. Han är inte så dum den där mannen.
Jag kom hem, tog 2 vätskeåterbäringstabletter och landade på kudden och drog timmerstockar heeeela natten.

Jag vaknade 4, gick på dass och så väckte jag Christer och undrade om vi inte kunde åka till vår lilla dotter.. jag hade vi det lagt inte sett henne på nästan 2 dygn, abstinensen var total. Han sa bara, somna om, och det var vad jag gjorde. Några timmar senare var vi i Ystad och träffade vår lilla snäcka. Mormor kom gående med sitt barnbarn och vi rullade upp bakom, de stannade och jag vevade ner rutan, när Alma såg att det var jag lös hon upp som en sol och ville absolut inte släppa taget om mig, härligt att känna sig saknad!!

Vid 12-snåret var det kalas i Köpingebro, Almas kusin Oskar fyllde 16 år. De bjöd på lasange och till efterrätt jordgubbar med glass, smaskigt. Alma tyckte sådär om jordgubbar. Vi tog fram en gammal barnbalja så Alma kunde så bara lite.. det var lajbans.

Väl hemma igen var det bara en film som tittades på och sedan däckade hela familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar