måndag 31 augusti 2009

Imorgon börjar det vanliga livet

Kl 8 ska jag infinna mig på min nya arbetsplats, det ska bli skoj att få komma tillbaka till arbetslivet igen och träffa vuxna människor och inte bara prata bäbis.

Lite irriterad eller bara min vanliga otur?
Jag kom ju in på webbdesignutb på distans med start idag. Jag gick in förra veckan på sidan för att kolla runt lite och bekanta mig med miljön inför starten. Får dagen efter ett mail där det står att eftersom jag inte varit inne på sidan innan den 24 aug så har jag blivit avregistrerad från kursen och om jag vill gå den får jag söka om. SUCK!! Jag hade helt och hållet missat det datumet, för jag är ju van vid att har man tackat JA på genom vhs hemsida så var man klar för start, men nej nej.
Nu har jag fått söka om utb samtidigt passade jag på att söka en del andra kurser. Tyvärr tror jag dessvärre att det kan bli svårt att komma in på något i efterhand eftersom det är så många som söker utbildning detta året. Vi får se.. återkommer om detta.

Vår planering var i alla fall..
Att jag skulle studera på distans 100%, jobba 50% och vara med Alma 50%
Christer skulle jobba 100% och vara med Alma 50% fram tills dess vi väljer att sätta henne på dagis. Vi kommer förmodligen börja inskolningen den 19 okt. Senare om jag får bestämma, men får övertala mannen isf.

Dagis eller förskola?
Jag har aldrig fattat det. För mig har det alltid hetat dagis, men nu får man inte säga det, då kan personalen bli stött utan nu ska det så fint heta förskola, och? Vad har det för bestydelse egentligen? Har redan bett om ursäkt på förhand att jag förmodligen kommer svänga mig med ordet dagis fram tills dess jag vant mig.
Vi var på Almas dagis, förlåt förskola och hälsade på i onsdags. Det verkar vara ett trevligt ställe. Alma började genast leka med alla leksaker som låg framme och verkade känna sig som hemma. Vi fick en bunte med papper att fylla i och sedan hälsade de oss välkomna i oktober. Hon kommer på 15 lekkamrater på samma förskola, men tyvärr kommer det inte vara så många från Klagshamn, måste se till att få henne flyttad hit så hon får närheten till sina kamrater.

Åter till Alma som precis vaknat från förmiddagsluren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar