fredag 23 januari 2009

I onsdags blev det lite otäckt för oss i familjen Cederlund.

mammas berättelse:
Alma låg och ammade vid mitt bröst, plötsligt släpper hon bröstet och gallskriker, helt plötsligt slutar hon och jag ser att hon inte får någon luft, jag skriker på Christer att Alma inte andas och sedan börjar jag skaka henne och säga till henne att börja andas, vilket hon också gör efter någon sekund (kändes som en evighet). Jag blev helt skakig efter denna händelse och ringer BVC och frågar vad jag ska göra, de sa att hon förmodligen bara satt i halsen eller liknande, men rekommenderade oss att åka till barnkliniken för att annars trodde hon inte vi skulle kunna sova, och vi instämde. Vi åkte till Barnkliniken och fick sitta där och vänta i 4 timmar innan vi fick träffa en doktor som sa att allt såg bra ut och alla prover var bra. Varför det hände kan man inte svara på, men troligen var det något som heter en dykarreflex. Hon kan ha fått upp lite kräk och satt i fel hals helt enkelt. Annars kan det även vara så att hon skrek så kraftigt att hon helt enkelt tappade andan.

Nu mår hela familjen bra. Alma fick givetvis lite extra kärlek den dagen och några extra leksaker.

kram

1 kommentar: