tisdag 13 januari 2009

3 månader och spruta

Igår blev jag 3 månader. Jag fick en fin tröja av mamma och pappa med grodor på :D
Annars var det en ganska jobbig dag :(
Det började med att väckarklockan ringde redan vi 6.30, vi skulle köra och lämna bilen på verkstaden. Efteråt åkte vi till sjukhuset där mamma skulle ta prover. Sedan åt vi frukost på Systrar och Bröder och därefter åkte vi hem och jag fick en ny fin blöja :D
Strax efter det åkte vi till BVC där jag blev mätt (65 cm) och vägd (6150gr) sedan fick jag 2 vaccinsprutor. Det gjorde ont när tanten stack, men mamma och pappa sjöng blinka lilla stjärna så vacker att jag snabbt glömde bort smärtan. När vi kom hem gick hela familjen och la sig för att sova en stund, det var minst sagt en utmattande förmiddag.
På kvällen var jag lite febrig och trött efter sprutan, men mamma tog hand om mig extra mycket, sov i mammas famn nästan hela kvällen, myyyyys :D
Idag har jag och mamma varit på föräldragrupp och nu gör vi inget speciellt, glor lite på TV och väntar på att pappa ska komma hem. har suttit och sjungit för mamma i babysittern, min favvisstol :D
kram

1 kommentar:

  1. Hejsan min söta lilla Alma.. har du fått presenter härifrån ännu??
    Har du inga fina bilder från i lördags.. har sett Mogens, men jag slår vad om att mamma och pappa har många fina foton på dig!
    pk

    SvaraRadera