fredag 9 januari 2009

Början av 2009

Början av det nya året har mest varit att ta det lugnt, mamma och pappa har städat ut jul, möblerat om och städat i förrådet och slängt en massa bråte. Pappa har börjat jobba igen så jag får nöja mig med att umgås med mamma mestadels, men det går ju bra det med :D
Vår soffa har gått sönder så vi har varit ute och tittat lite på nya sådanna. I onsdags var vi och träffade prästen inför dopet imorgon. När vi ändå var i Ystad passade vi på att träffa farmor, farfar och gammalmormor. Mamma köpte en liten leksak till mig som jag kan ha i bilen. Mamma och pappa köpte även en spegel till sovrummet.
I torsdags var mamma och jag en sväng till ner till Ystad. Vi träffade en fd kollega till mamma och fikade i mormors stuga med levande eld. Lagom efter vi kört hem Maggie så hade mormor och Tommy kommit hem till stugan. Vi åt och mös en stund. Mormor bytte kläder och blöja på mig och jag satt i hennes knä hela kvällen. Vi var hemma vid halv elva och då kom även pappa hem från jobb så jag hann busa lite med honom innan det var natti natti.
Idag åt mamma lunch med Sabina och Tim. Hon lämnade mig hemma med pappa, et var skoj. Vi busade en del och sedan mötte vi upp mamma, Sabina och Tim på Ilva. Mamma och pappa köpte soffa som vi ska få om 2 veckor, vi fikade på Espresso House och sedan åkte vi hem. Pappa åkte till jobb, Sabina och Tim var en sväng hemma hos oss, men åkte vid fyra. Mamma städade, handlade inför imorgon och sedan gjorde vi i ordning lokalen, eller rättare sagt, jag sov och mamma gjorde i ordning lokalen, det blev jättefint! Nu har vi sett Let's Dance och jag sitter i babysittern nyäten och ska snart stoppas om i min säng, det blir ju en stor dag imorgon!

Kram så länge!

1 kommentar: