måndag 8 augusti 2005

Måste bara avreagera mig...

När man på eftermiddagen en söndag kommer hem med fyra matkassar fulla med frysvaror och diverse kylvaror vill man inte upptäcka att kyl och frys lagt av. Vad ska man göra? Vi packade in varorna och lät sedan kyl o frys vara stängda i hopp om att det kanske skulle bli kallare. När jag i morse märkte att det fortfarande var rumstemperatur i kylen blev jag lite smått irriterad och muttrade något till Christer om att jag inte skulle få frukost och började knapra på ett päron. På jobbet började jag genast ringa till hyresvärden och till vårt försäkringsbolag. Trygg Hansa gav oss snällt ersättning för vår förstörda mat dock med 1000 kr i självrisk så vår ersättning blev endast 500 kr, känns ju bra, hm. Efter samtal med hyresvärd fick man upp hoppet en aning när de sa att de betalar de återstående 1000 kronorna (avdrag på hyra). Men tyvärr visar det sig att vi inte får våra vitvaror lagade förrän torsdag och då var försäkringbolaget snabba med att säga att ni har inte tilläggsförsäkring, ah jag blir så trött, varför har man försäkring? Jag menar om vi nu måste käka mat ute i 4 dagar måste vi på nått sätt få pengar för det, farmförallt har man inte råd med det. Jag tvingade mer eller mindre min hyresvärd att de får fixa detta och nu ska vi få ett litet kylskåp att använda sålänge.

2 kommentarer:

  1. Hallo.
    Vilken osis. Kul att se din blog i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Nu har de ringt. Vi får ny kyl och frys efter mycket om och men.. den kommer på torsdag, så nu behöver ni inte oroa er längre ;)

    Kram kram

    SvaraRadera