torsdag 5 november 2009

Alma varit sjuk

Som ni kanske redan vet så har Alma varit väldigt förkyld. Hon är helt klart på bättringsvägen, men det har varit väldigt jobbigt. Hon har hostat, snorat och har haft feber.
Igår kändes hon bättre på kvällen, var knappt snorig och värsta hostan var borta. Idag är hon tydligen snorig igen (rapport från mannen som är hemma med henne). I övrigt verkar hon varit bättre än tidigare. Jag längtar till jag får tillbaka nätterna. Sedan i lördags har hon legat hos oss i sängen då hon vaknat minst 1 gång i timman, vi har då gett henne vatten och hon har somnat om. Jag var inte på jobb mån-tis men igår och idag så har jag varit där. I natt fick jag nog vid 4 då hon väckt mig typ 500 gånger sedan vi gick och lade oss vid 23. Jag sa till mannen att nu får du ta henne, jag ska upp kl 6 och jobba. Jag gick helt enkelt och la mig i gästrummet för att få någon sorts sömn. Idag känner jag mig hyfsat utvilad faktiskt, så det var det värt!

hahaha, jag måste bara tillägga. Igår när jag kom hem vet jag inte om mannen hade haft fullständigt hjärnsläpp eller om han är lat eller om han bara gör det för att jävlas. Han hade satt på Alma de bruna byxorna med orangea elefanter tillsammans med en randig tröja (som var för liten) och ränderna var rosa,röda, turkosa mm.. hm.. ja var för sig är de ju fina, med va f-n tillsammans? Tur att man inte behövde gå utanför dörren med henne, då hade man ju skämts ihjäl :P Tur att mannen inte jobbar som modejournalist. Christer: Håll dig till sportjournalistiken, blir bäst så ;)

I helgen har vi inte bokat upp oss på något eftersom vi inte vet hur vår dotter mår. Christer jobbar dessutom hela helgen (ja utom lördag som vanligt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar