söndag 8 februari 2009

Här händer det saker..
I söndags för en vecka sedan registrerade mamma att jag för första gången snurrade runt till magläge, vilket hon är mycket stolt över :D

I veckan som varit har det inte hänt så mycket.
Måndag var som sagt Tant Louise här och vi myste och åt middag ihop.
På tisdagen kom Linda A med barnen Elin och Isak på besök. Elin och Isak lekte väldigt mycket med mig, det var lajbans :D
På onsdagen gjorde jag och mamma ingenting, satt och busade hemma och tittade ut på det tråkiga vädret.
På torsdagen var det ju Tommys födelsedag så vi åkte till Lund och överraskade honom tillsammans med hans barn och barnbarn. Mormor hade gjort en god middag med kladdkaka som efterrätt. Jag träffade Disa (Tommys barnbarn) för första gången. Det var roligt. Men oj vad liten hon var för att vara 10 månader, hon var ju bara lite större än mig.. eller är det kanske jag som är ovanligt stor :P Men om man tänker efter så vägde jag dubbelt så mycket som Disa när jag föddes, så det kan ju också ha med det att göra. I alla fall var det lite läskigt att träffa Tommys barn.. jag blev lite rädd för Andreas och även lite för Disa. Men mamma tog snabbt hand om min ledsna min. På kvällen låg jag i sängen tillsammans med mormor som sjöng fina visor för mig tills jag somnade.
På fredagen var vi och hälsade på morfar Mogens i Lund. Det var trevligt. Mamma hjälpte Mogens med datorn så vi bland annat kunde prata med moster och sedan åt vi lunch tillsammans. Tim, Sabina och Sara kom på besök på kvällen. Vi åt hemmalagad kebab och sedan såg vi på Let's Dance. I pausen underhöll alla mig med Trazan och Banarnes Joddlarskola. Det var roligt. Tim var väldigt duktig! Pappa kom hem så sent att jag inte hann träffa honom innan jag somnade :(
På lördagen låg vi länge och drog oss i sängen, sedan blev jag badad för att efter det åka ner till Ystad för besök hos farmor, farfar, gamla mormor och till sist faster med blivande. Pappa blev klippt, så nu känner jag igen honom igen :D
På kvällen var vi hos faster där jag fick vara med och sjunga Lips och spela Scene It på deras X-Box, det var lajbans. Som vanligt vann mamma allt med sång och Christian vann allt med Scene it.. men jag passade ju på att vara med i deras lag :D Provande först vara i fasters lag, men det gick ju inget vidare för henne så därför bytte jag till Christian.
Idag såg mamma att jag först rullade över till mage och sedan rullade nästan över till rygg igen :D Idag ska vi bara ta det lugnt.
Vill träffa moster snart!
Kram

1 kommentar:

  1. hihi kul att läsa vad ni hittar på.. och du vet att fam cederlund har en öppen invitation att komma hit.. så du får be mamma boka biljett! har du inte nya fina bilder?? pk moster o morbror

    SvaraRadera