torsdag 27 november 2008

Fullt ös!

I tisdags fick jag vara själv med pappa en stund eftersom mamma var hos tandläkaren.
Jag passade på att vara extra vaken för att se till att pappa hade något att göra. Han spelade mycket datorspel och när jag fick för lite uppmärksamhet så sa jag till! Har blivit en höjdare på att just se till att ha uppmärksamheten riktad på mig :D
På eftermiddagen tog jag och mamma det bara lugnt, det var ju så tråkigt väder så vi höll oss inomhus. Mormor och Tommy kom på besök på kvällen. Mamma lagade spagetti och köttfärssås till sina gäster. Sedan satt jag och lekte i mormors knä hela kvällen, det var roligt :D

I onsdags var pappa ledig. Mamma och jag åkte ner en sväng på stan och åt lunch med hennes tidigare kollegor på Celemi. Hon passade även på att visa upp mig för alla på kontoret, jag tog då fram mitt finaste leende och alla smälte när de såg mig, men det är ju inte så svårt, jag är ju så söt, hihi. När vi sedan kom hem var jag trött och hungrig. Jag åt en stund för att sedan däcka. Mamma och pappa passade då på att sätta mig i bilbarnstolen för att bege sig ut på shoppingtur. Vi var på Rusta, ILVA och Mobilia. Det inhandlades diverse julgrans- fot/kulor/ljus mm. Jag fick en fin tomteflickadräkt, mysplagg samt en babysitter (fick av mormor, tack så mycket). Vi var hemma väldigt sent, medans mamma fixade middag satte pappa ihop babysittern. Den var väldigt rolig att sitta i, trivs som fisken i vattnet.

Texten säger väl allt?


















Idag på förmiddagen var vi på läkarbesök. Jag fick mycket beröm för att jag låg och skrattade så mycket. Läkaren och sjuksköterskan gjorde en massa konstiga ljud och tryckte på mig på underliga sätt, men jag var ju så glad så jag kunde inget annat än att skratta, alltid kul att vara på utflykt och träffa nya människor. Jag fick med beröm godkänt på undersökningen :D
När vi kom hem åt vi och pappa stack iväg för att byta däck. Sedan blev jag och mamma hämtade för att åka och hälsa på den barnmorskan som hållt koll på mamma och mig när jag låg i hennes mage. Då var jag så trött att jag låg som en ängel och sov under hela besöket. Däremot på vägen hem när mamma och jag tog bussen vaknade jag för att ligga och skratta åt förbigående passagerare. Jag är ju ett litet charmtroll. Resten av kvällen har jag varit vaken och myst med mammsen, nu ska jag sova, är en väldigt trött Alma.

Tack mamma för den så fint stickade tröjan, den har blivit en favorit!













Nedan ligger jag och pratar för fullt :D



Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar