tisdag 29 november 2005

Underbar semester i Sverige

Hej allihopa..

I onsdags åkte jag ju till Sverige, som jag skrivit tidigare.. resan var väl inte så kul, men att få vara hemma var underbart.

Onsdag
Jag gick upp kl 4.00 för att göra mig i ordning, äta frukost, borsta tänder mm. 4.45 hämtade taxin mig, då resebolaget sa att jag måste vara på plats 4.55, även om bussen inte skulle avgå förrän 5.15. Jag stod och väntade.. väntade.. väntade.. kl blev 5.10.. ingen buss.. 5.15.. ingen buss.. 5.25.. 5.30.. nu började jag verkligen undra vad som hände.. jag ringde o väckte Christer, för han kanske kunde kolla upp nått nummer som jag kunde ringa... 5.30.. 5.45.. nu så rullade bussen in.. Jag var vid dcet läget väldigt förbannad.. fråga var han hållit hus, han bara jag var sen från Paris.. inget ursäkta eller nått.. suck.. Jag sov det mest av resan, vilket gjorde att den inte kändes så lång.. Christer hämtade mig och sen tog vi det lugnt resterande dagen, jag var ju trött..

Torsdag
Gjorde inte så mycket.. tog det lugnt.. glodde lite på tv.. Träffade Mia o Sofie på kvällen för en öl o lite mat.. Mias magen är stooor.. hon e en riktig tjockis.. hihi..

Fredag
Idag besökte jag läkaren för att få mer medicin till min mage.. träffade min exjobb medarbetare för att diskutera våren.. Sedan var det fest på kvällen.. mycket skoj att träffa alla..

Lördag
Min och Christers dag, den ända dagen Christer inte jobbade. Vi var ute en sväng på stan, sedan fortsatte vi slappa resten av dagen..

Söndag
Var med mamma hela dagen. Vi åkte till Helsingborg för att fika med Gunilla, mycket trevligt. Fick se deras fina lägenhet. (Gunilla är en vänninna till mamma, som funnits med i stort sätt hela mitt liv). På eftermiddagen/kvällen gjorde jag och mamma julkort och åt god middag.

Måndag
Packade, reste hem. Tjejerna (Hanna, Ewa o Marina) mötte mig på Hauptbanhof.

Så nu känner jag mig helt utvilad.. skönt..

Fest på fredag, mamma kommer om 2 veckor, jag åker hem för jullov om 3 veckor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar