tisdag 8 november 2005

Tillbaka i Bremen...

Den senaste veckan har det blivit lite skrivet.. Jag kan ju säga att jag ska förbättra mig som alla andra gånger.. men jag har ju inte hållt det hitills.. vi får se..

Christer kom till mig torsdagen den 29 okt och vi åkte hem tillsammans i fredags.. Så helgen har jag tillbringat hemma i Sverige. Vad härligt det var att komma hem.

Veckan då Christer var här var underbar.. Han fick möjligheten att skriva lite till Skånskan när han var här, det var därför han kunde stanna så länge. Jag var med när Sveriges handbollslag tog guld i någon cup som spelades i Bremen med omnejd. Det var första gången jag såg handboll live.. wow?! Kul att de vann iaf. Vi gjorde inte så många saker.. gick lite på stan, körde och kollade spritsortimenten på diverse ställen, festade..
Jag gjorde en väldigt spontan flykt till hemlandet i helgen.. Jenný hade sin sista föreställning med Prinsen av Egypten, och den ville jag ju inte missa. På lördagen gjorde vi en blixtvisit i Ystad för att få våra frisyrer fixade. Sedan snabbt hem för att bege mig till Amanda för att snacka lite. På kvällen kom Sabina och Johan över och vi åt Tacos (de har ju inte det i Tyskland) o drack lite roliga o nya drinkar. Lagom till när Sabina somnade (av trötthet, vill jag påpeka) så var det dax för dem att bege sig hem. På söndagen tvättade jag hela förmiddagen (får ju betala för att tvätta här) sedan bar det av till mamma för att insupa en 3 rätter middag.
Meny:
Gravad lav med rostat tunnbröd på bädd lite sallad och creme fraich som hon smaksatte med hjortonsylt, gott!
Inbakad fläskfilé med massor av vitlök :) bönsallad och sås till det.
Havreflansbotten med vaniljglass och varm hjortronsylt.
MUMSIGT, mamma är bäst! Efter den goda middagen bar det av till stadsteatern i Lund för att se Prinsen av Egypten. Underbar! Inte ett öga torrt. På måndagen packade jag allt och på eftermiddagen fick jag besök av Jenný.

5 i morse gick jag upp för att göra mig i ordning inför min resa. Jag gjorde matsäck och packade ner lite färdgodis. 14.50 landade jag åter här i rummet.

Har inget planerat denna vecka, förutom lektioner förstås, men det bli säkert en o annan fest kan jag tänka.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar