onsdag 12 maj 2010

Igår undrade jag om jag fick med mig fel flicka hem från dagis..

När jag kom var hon på bra humör och blev väldigt glad av att se mig. Hon pussades och kramades. Men.. i bilen förändrades allt..
Det började med att hon inte fick leka med nycklarna, jag behövde ju dem när jag skulle köra. Så satt hon och surade och skrek hela resa hem och napp hade jag inte med mig. När vi kom hem rymde hon med sin bobby car och körde och välte, det gjorde inte saken bättre. Jag tog med henne in och det var fortfarande ett himla gnäll. Jag gav henne gurka, den hamnade på golvet, sedan vatten, aha! då drack hon hur mycket som helst, så det var en av orsakerna till gnället, tänkte jag vad skönt nu är hon lugn tills jag lagat färdigt maten.. nähä.. inget passade fram till det jag satte fram maten på borde. Vi åt i lugn och ro ett tag. Sedan var det något som inte stämde så slängde hon ner både mat och dryck på golvet. Jag blev arg och hon blev ledsnare. SUCK, kan man lämna tillbaka en surmupp och få tillbaka den vanliga solstrålen?
Hon gnällde fram och tillbaka mest hela kvällen, kl blev 19 och jag tog med henne upp för blöjbyte, pyjamaspåsättning och läggdags. Vi läste 2 böcker sedan tog det 5 min och så sov hon. Det var nog där skon klämde.
I morse kom hon in till oss strax efter 6 som den vanliga solstråle hon är :D Det var härligt att se henne och hon lade sig och mös med oss i sängen innan vi snällt fick gå upp för frukost och för mig färd till jobb.
Imorgon blir det resa till Norrköping och ett besök hos Almas morfar. Tänkte jag skulle ha ett triumkort i ärmen och lära Alma säga mofa tills dess så jag testade i morse, det gick hur bra som helst! Tror nog morfar kommer växa lite extra i helgen.

tjingeling så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar