onsdag 12 augusti 2009

Seg söndag

Jag var på topp på lördagen, allt flöt på och brudparet lämnade festen, så kommer maken och säger, vi borde sticka hem nu, det är en dag imorgon och då ska vi ju hämta Alma..

Jaha.. men jag då? Men de säger ju man ska sluta på topp, var när jag kände efter ganska sliten, så det var en god idé. Han är inte så dum den där mannen.
Jag kom hem, tog 2 vätskeåterbäringstabletter och landade på kudden och drog timmerstockar heeeela natten.

Jag vaknade 4, gick på dass och så väckte jag Christer och undrade om vi inte kunde åka till vår lilla dotter.. jag hade vi det lagt inte sett henne på nästan 2 dygn, abstinensen var total. Han sa bara, somna om, och det var vad jag gjorde. Några timmar senare var vi i Ystad och träffade vår lilla snäcka. Mormor kom gående med sitt barnbarn och vi rullade upp bakom, de stannade och jag vevade ner rutan, när Alma såg att det var jag lös hon upp som en sol och ville absolut inte släppa taget om mig, härligt att känna sig saknad!!

Vid 12-snåret var det kalas i Köpingebro, Almas kusin Oskar fyllde 16 år. De bjöd på lasange och till efterrätt jordgubbar med glass, smaskigt. Alma tyckte sådär om jordgubbar. Vi tog fram en gammal barnbalja så Alma kunde så bara lite.. det var lajbans.

Väl hemma igen var det bara en film som tittades på och sedan däckade hela familjen.

Fantastiskt brudpar, underbart bröllop!

I lördags var det så äntligen dax för Linda och Jonas bröllop! Det var helst underbart! Linda och jag fick stressa lite fram och tillbaka till Lund, men hon var så fin!!
Man kunde inte hålla tårarna borta när hennes barn går som tärnor in i kyrkan och strör rosenblad på kyrkgolvet och sedan kom Linda med pappa.
Festen blev med lyckad!! Alla kommenterade mig som toastmadame och att jag gjorde ett bra jobb, så det kändes super! Lindas danska släkt bjöd t o m över mig och familjen till Danmark.

Bilder har jag tyvärr inga, men det finns på Facebook, så rekommenderar att ni tar en titt där!

Tjingeling!

tisdag 4 augusti 2009

Tävlar om en rosa dator :D

Jag tävlar om denna fina dator. Vill du vara med och tävla gör du det här

måndag 3 augusti 2009

Tiden går så fort

Nu har det redan gått 3 veckor sedan jag sist uppdaterade bloggen. Jag ber om ursäkt för det men jag har så fullt upp.
På lördag gifter sig ju Linda och Jonas och jag är ju utsedd toastmadame och dessutom varit den som tagit tag i allt. Sitter just nu och håller på med vigselprogrammet. Ska senare idag träffa Linda och gå igenom allt.

Detta har hänt.
29 juni - 4 juli Var vi i Danmark i släktings stuga. Se bilder på Almas blogg.
6-9 juli lånade vi mammas stuga i Ystad och njöt av det fina vädret där.
13-15 juli mamma och Tommy var här och vi gjorde utflykt till bla Västra Hamnen
15 juli Sabina, Johan och Tim var över på middag
16 juli FRIDAG :D
17 juli Fam Eriksson var på besök. Vi gjorde frozen strawberry margarita, smaskens :D
20 juli Svärföräldrarna på besök.
23 juli Anders & Lotta (jobbarkompis till Christer med fru) var över på middag.
24 juli Utgång i Ystad. Alma var hos farmor & farfar
25 juli Var vi hos Christers syrra och åt middag och spelade scene it och Guitarr Hero! det var najs.
1-2 aug Christer var och paddlade med grabbarna. Jag var hos mamma och Tommy och tog det lugnt med Alma.
2 aug var jag och Alma i Höör för att fira kusinerna Sara 5 år och Alexander 17 år.

Annars så har jag kommit in på en webbutbildning till hösten med start 31 aug. Den är på distans, så tänkte kombinera med att vara hemma med Alma. Är ju lite nojig över den där svininfluensan så är inte så sugen att sätta Alma på dagis just nu och kan jag kombinera vore det toppen!

Christer är pappaledig hela augusti så jag är mamma-ledig. Jag kan med andra ord göra vad jag vill.. Har lite dåligt samvete för att jag är hemma, jag vill ju att Christer ska få sin tid med Alma utan att jag finns där och lägger mig i. Det är viktigt för mig att han får denna tiden och jag vet han vill så gärna. Det är så kul att se Christer vara med sin dotter, han ser helt förälskad ut, gör en helt varm inombords. Just nu ligger de tillsammans i Almas rum och sussar.

Som det ser ut nu är denna vecka bara tillägnad Linda, ska se om man hinner med något annat, typ umgås med familjen eller nått.
Måndag - träffa Linda för sista planering, göra färdigt vigselprogrammen
Tisdag - Göra färdigt festprogrammet
Onsdag - Möblering, dekorering och dukning av lokal
Torsdag - genrep i kyrkan
Fredag - Vill ha fri så mycket som möjligt, men blir säkert något man hittar på. Linda sover hos mig.
Lördag - Bröllop
Hela nästa vecka - TA DET LUNGT!!

busy busy som ni märker, men jag gillar att ha mycket att göra :D

puss o kram

fredag 10 juli 2009

Bilder från Mols




Midsommarfin

Louise & Daniels bröllop

Bröllopet var fantastiskt! Louise och Daniel var så fina! Man kunde ju inte låta bli att fälla en tår på bröllopet.
Prästen var min och Malins gamla konfirmationspräst och hon kom mycket väl ihåg både mig och Malin. Ett minus var ju dock att hon frågade mig och jag var gravid.. så vanskligt att ställa den fråga, men kanske mer pinsamt för henne än för mig. Jag vet ju att jag är tjock, menar jag ;)
Det var första natten ifrån Alma för min del och jag tänkte mycket på henne under kvällen och vi lyckades bara ringa vid ett tillfälle för att kolla hur det var med henne. Hon hade det jättebra, det var nästan så farmor var bättre än mamma när vi väl kom ner till Ystad på söndagen.

Här är lite bilder från bröllopet: